Penghulu Doa

"Ya Allah kurniakan kami seluruh kebaikan ketika di dunia, dan seluruh kebaikan ketika di akhirat serta jauhkan kami daripada api neraka"

MUDAHNYA JADI AHLI

MUDAHNYA JADI AHLI
NIKMATI POTONGAN 20% DISKAUN BARANGAN JIKA ANDA MENDAFTAR SEBAGAI AHLI DAN SEHINGGA 30% KEUNTUNGAN JIKA ANDA BERBISNES.

Monday 21 April 2014

Kenali 6 Jenis Vitamin Untuk Bakar Lemak

Assalamualaikum :)

Sebelum ni korang dah baca berkenaan dengan 3 perkara untuk kuruskan badan kan? Yang belum baca entry tu boleh baca disini ye.

Daripada entry hari tu, kita dapat rumuskan bahawa untuk kurus kita memerlukan 3 perkara penting iaitu buang/ detoks, bakar/burn dan bina/ build selain daripada bersenam untuk mempercepatkan lagi proses penurunan berat badan.


sumber: google

Jom saya kenalkan dengan 6 supplemen yang boleh mencairkan lemak.

1. VITAMIN D

✔ Kajian menunjukkan Vitamin D membantu memastikan sel badan peka dan bertindak balas terhadap insulin yang dikeluarkan oleh pankreas,

✔ Fungsi insulin untuk meningkatkan penyerapan glukosa oleh sel badan. Semakin tinggi sensitiviti sel terhadap insulin semakin banyak glukosa yang akan dibakar menjadi tenaga daripada tersimpan menjadi lemak.

✔ Kekurangan Vitamin D boleh menganggu salah satu hormon iaitu leptin. Hormon leptin bertindak menghantar signal ke otak untukmemberi isyarat berhenti makan apabila sudah kenyang.


2. KALSIUM

✔ Kan dah kata diorang ni kawan karib, kalau ada vitamin D mesti ada sekali kalsium :)

✔ Kedua-duanya bertindak bersama-sama untuk membakar lemak.

✔ Kalsium disimpan di dalam sel lemak, sesetengah penyelidik berfikir bahawa semakin banyak kalsium dalam sel lemak semakin banyak lemak yang boleh keluarkan oleh sel untuk di bakar.

✔ Kalsium juga membantu dalam penurunan berat dengan mengikat lemak pada GI tract seterusnya menghalang lemak daripada diserap ke dalam salur darah.


3. PROTEIN

✔ Memberika rasa kenyang yang berpanjangan

✔ Protein membantu mengekalkan jisim otot anda walaupun berat badan dah turun. Jadi takdelah nampak menggelebeh je bila dah kurus.

✔ Kajian daripada University Illinois menunjukkan wanita yang mengambil protein 2 kali sehari kehilangan 3.9 peratus berat badan berbanding wanita yang kurang mengambil protein.



4. OMEGA 3 FATTY ACID

✔ Omega-3 membantu menurunkan berat badan dengan menghidupkan enzim yang mencetuskan pembakaran lemak di dalam sel

✔ Mampu meningkatkan mood dan mengawal pemakanan yang disebabkan oleh emosi.

✔ Meningkatkan signal leptin didalam otak.


5. MONOUNSATURATED FATTY ACID (MUFAs)


✔ Sejenis lemak yang terdapat minyak zaitun, kekacang,  avocado, mentega kacang

✔ Meningkatkan pembakaran kalori dalam 24 jam dengan 0.1 peratus dan pembakaran lemak sebanyak 0.04 peratus selepas 6 bulan.

✔ Dalam makanan yang tinggi MUFAs, ianya dapat memaintainkan gula dalam darah dan mengurangkan nafsu makan.


6. POLYPHENOLS


✔ Merupakan antioxidant yang terdapat dalam teh hijau yang menjadikannya ianya satu minuman yang sihat

✔ Minuman untuk meningkatkan metabolisme badan. Minum 2-4 cawan teh hijau sehari bole membantu membakar 50 kalori sehari.

✔ Satu kajian mendapati teh hijau dapat menyekat kenaikan berat badan dan mencegah sindrom metabolic apabila kita makan makanan yang tinggi lemak

✔ Disarankan untuk minum apabila terbit rasa nak makan sesuatu walaupun sebenarnya kita tak rasa lapar. Ianya dapat membantu mengurangkan keinginan terhadap makanan (saya dah cuba dan memang berkesan ! hihi)

Selamat bakar lemak ye kawan2! :)


BERMINAT UNTUK DAPATKAN SET SLIMMING SHAKLEE:
ANDA BOLEH PILIH MANA2 MENGIKUT BAJET ANDA 
^__^

Yasmin Hashim
Shaklee Ind. Distr.
018-7749845

No comments:

Post a Comment