Penghulu Doa

"Ya Allah kurniakan kami seluruh kebaikan ketika di dunia, dan seluruh kebaikan ketika di akhirat serta jauhkan kami daripada api neraka"

MUDAHNYA JADI AHLI

MUDAHNYA JADI AHLI
NIKMATI POTONGAN 20% DISKAUN BARANGAN JIKA ANDA MENDAFTAR SEBAGAI AHLI DAN SEHINGGA 30% KEUNTUNGAN JIKA ANDA BERBISNES.

Saturday 24 May 2014

Taugeh Membantu Tingkatkan Kesuburan

Assalamualaikum :)

Ada akak kat ofis kata nak cepat mengandung makanlah taugeh. Erk? Taugeh?


Macam mana dengan makan taugeh boleh bantu untuk cepat mengandung? Setelah di google tahulah saya bahawa taugeh ni banyak gila khasiat dia. 

Di dalam taugeh tersimpan banyak vitamin dan minerals iaitu Vitamin A, B,C, B1, B6, K, Iron, Magnesium, Kalsium, Fosforus, Manganese, Potassium dan juga Omega -3. Ha banyak kan? Taugeh juga merupakan sumber terbaik protein, kalsium dan juga folate.

Dari segi membantu kesuburan, taugeh mampu untuk meningkatkan kualiti sperma lelaki jika diambil secara kerap. Ini kerana, kandungan Vitamin E dalam taugeh iaitu mampu meningkatkan kesuburan lelaki. Vitamin E adalah sejenis antioksida yang menghalang sperma daripada serangan radikal bebas. Bagi wanita pula, taugeh mempunyai estrogen semulajadi dimana fungsinya sama seperti sintesis estrogen. Seperti yang diketahui, estrogen mampu untuk mencegah osteoprosis, pre-menopaus, menstrual, dan juga mencegah breast kanser.

More info pasal khasiat taugeh, boleh refer kat sini.

So kawan-kawan yang tengah cuba untuk hamil tu bolehlah try bagi encik husband makan taugeh hari-hari. hihi. Korang pun kena la makan jugak. Tapi yang paling mujarab, makan taugeh yang ditanam sendiri. Fresh and paling penting bebas bahan kimia kan?

Tapi for those yang tak suka makan taugeh macam saya, jangan risau ! Shaklee yang semestinya selamat dan semula jadi ni ada SET UNTUK KESUBURAN LELAKI dan WANITA  yang consists of:


Yang penting kita usaha, yang lain semua DIA punya kerja :)

Yasmin Hashim
Shaklee Ind.  Distr.
PM/Whatsapp: 018-7749845
Email: meen2425@gmail.com

No comments:

Post a Comment