Penghulu Doa

"Ya Allah kurniakan kami seluruh kebaikan ketika di dunia, dan seluruh kebaikan ketika di akhirat serta jauhkan kami daripada api neraka"

MUDAHNYA JADI AHLI

MUDAHNYA JADI AHLI
NIKMATI POTONGAN 20% DISKAUN BARANGAN JIKA ANDA MENDAFTAR SEBAGAI AHLI DAN SEHINGGA 30% KEUNTUNGAN JIKA ANDA BERBISNES.

Saturday 5 April 2014

Kalsium Meningkatkan Metabolisme Badan

Assalamualaikum :)

Pertama sekali nak wish million congratulations to both of you kawan zaman sekolah dulu Azie dan Shikin kerana telah selamat melahirkan bayi-bayi yang sangattttt lah comel. Aunty geram ok. Aunty can't wait to see you lil babies :). Sorang lelaki dan seorang lagi perempuan. Beza baby cuma selang sehari. Alhamdulillah. Permata yang tidak ternilai yang telah Allah anugerahkan kepada mereka. Semoga jadi anak yang soleh dan solehah ye babies. Dan tak sabar jugak nak tengok my own anak buah end of this year InsyaAllah. Semoga Allah permudahkan jalan kepada kedua-dua kakak iparku :)

Ok sekarang baru masuk tajuk.

Soalan: Kalsium boleh tingkatkan metabolisme badan dan seterusnya smembantu mengurangkan berat badan?
Jawapan: Ya.

Apa itu Metabolisme?

Metabolisme berasal dari perkataan Greek yang bermaksud perubahan atau transformasi. Dari segi fungsi tubuh dan pemakanan, metabolisme adalah jumlah tenaga ataukalori yang dibakar oleh tubuh untuk mengekalkan fungsi-fungsi tubuh yang asas. Tubuh anda sebenarnya membakar kalori dengan berterusan pada setiap ketika, bukan sahaja apabila anda bersenam, malah semasa anda tidur, menonton tv mahupun membeli belah. Sebagaimana sebuah kenderaan memerlukan minyak untuk menjana kuasa, metabolisme anda merupakan pengawal atau pengurus ‘minyak’ untuk tubuh anda. -KEVIN ZAHRI

Metabolisme badan di pengaruhi oleh 3 perkara iaitu:

1) Komposisi Badan
2) Genetik
3) Umur

Lebih lanjut boleh baca di blog Kevin Zahri.

Ada banyak cara untuk meningkatkan metabolisme badan. Salah satunya adalah dengan pengambilan Kalsium dan Vitamin C

Kajian menunjukkan kekurangan kalsium dalam tubuh menyebabkan badan berpaut pada lemak.yang sebenarnya boleh dibakar. Orang-orang yang mengambil lebih banyak kalsium menggunakan lebih banyak lemak sebagai bahan bakar. 

Pengambilan kalsium yang mencukupi dapat mengubah metabolisme sel-sel lemak dan menyebabkan banyak lemak yang dibakar dan dipecah untuk menjadi tenaga daripada di simpan. Secara ringkasnya Kalsium adalah pembakar lemak.

Antara hidangan kalsium yang korang boleh ambil boleh refer sini.

Vitamin C pula membantu penyerapan kalsium ke dalam tubuh dengan lebih baik.

Jika korang bukan penggemar makanan bersusu dan sayur-sayuran sepert brokoli dan kiwi cara mudah dengan pengambilan supplemen kalsium Ostemarix dimana khasiatnya:



Dengan harga serendah RM 61 sebotol anda boleh dapati khasiatnya selama sebulan. Jimat kan?

Jadi PM/Whatsapp saya untuk maklumat lanjut ya ! 

Yasmin Hashim
Shaklee Ind. Distr.
018-7749845


No comments:

Post a Comment