Penghulu Doa

"Ya Allah kurniakan kami seluruh kebaikan ketika di dunia, dan seluruh kebaikan ketika di akhirat serta jauhkan kami daripada api neraka"

MUDAHNYA JADI AHLI

MUDAHNYA JADI AHLI
NIKMATI POTONGAN 20% DISKAUN BARANGAN JIKA ANDA MENDAFTAR SEBAGAI AHLI DAN SEHINGGA 30% KEUNTUNGAN JIKA ANDA BERBISNES.

Wednesday 11 June 2014

Tidur Jadi Lebih Lena dengan Ostematrix

Assalamualaikum :)

Orang yang ada masalah tidur mesti dia mudah untuk lebih stress, jadi murung, siangnya menjadi mengantuk, tidak fokus terhadap kerja dan cepat letih.



Menurut salah satu kajian yang pernah dilakukan, orang yang mengalami masalah tidur atau dikenali juga sebagai insomnia ni menunjukkan dia kekurangan kalsium dan magnesium. Antara petikan:

"From a nutritional perspective, several research studies have shown certain minerals to be effective natural sleep aids that help people fall asleep and stay asleep through the night. James F. Balch, M.D., author of Prescription for Nutritional Healing, writes: "A lack of the nutrients calcium and magnesium will cause you to wake up after a few hours and not be able to return to sleep."

Kalsium berkait rapat dengan kitaran tidur. Ada peringkat di mana level kalsium adalah lebih tinggi iaitu semasa tidur kita masuk ke fasa lena sampai mimpi. Selalunya lepas 70 hingga 90 minit kita tidur. jadi kalau fasa lena kita terganggu maksudnya kita kurang kalsium

Selalunya kalsium akan diambil bersama magnesium untuk kesan yang lterbaik kerana fungsi magnesium untuk merelaxkan otot-otot ketika kita tidur.

Saya nak kongsi sikit pengalaman seorang kawan yang mengalami masalah tidur tak lena. Dia kata dengan saya sudah lama jugak dia tak makan kalsium. Tapi, lepas dia ambil ostematrix 2 biji malam tu tidur dia lena sangat sampai tak sedar dah pagi. Bangun pun rasa fresh.

Alhamdulillah. Masalah dia dah selesai. Jom baiki kualiti tidur anda untuk kualiti hidup yang lebih baik !


*Ostematrix shaklee telah menjadi pilihan ramai penduduk dunia kerana ia bukan sekadar kalsium untuk kuatkan tulang malah lebih dari itu.

Harga sangatlah berbaloi untuk sebulan hanya RM61 sebotol !

Untuk mendapatkan produk ini, bolehlah hubungi saya:

Yasmin Hashim
Shaklee Ind. Distr.
PM/Whatsapp: 018-7749845
Email: meen2425@gmail.com

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat,mengubati atau mencegah sebarang penyakit
** Artikel diolah dari sini

No comments:

Post a Comment